Железният път на гара Хитрино не е бил ремонтиран от 1987 година. Това стана ясно по време на днешното съдебно заседание относно инцидента на 10 декември 2016 г., при който загинаха седем души.
Според вещите лица през този период е следвало да се извърши основен или минимум два средни ремонта. Още повече, че обемът на превозваните товари в периода 2000 – 2016 година надвишава пределно допустимата граница от 80 милиона бруто тона с 2,5 до 8,3 пъти. По тази причина, според експертите, не може еднозначно да се определи конкретно каква скорост ще бъде опасна за преминаване през жп стрелки № 1 и №5 при това състояние на железния път.
Обвиняеми по делото са машинистите от Русе Димитър Михнев и Радослав Петков, управлявали дерайлиралата влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан.