Учени обсъждат въвеждане на фолклора в образованието

Автор:
12 окт. , 2017   Video

Начините за въвеждане на фолклора в образователната програма ще бъде тема на международна научна конференция във Великотърновския университет.

Според д-р Славка Марчевска от катедра „Музика” на ВТУ, поводът е, че „сегашното обучение по музика в училищата прилича на това да учим децата си да говорят български с английски или френски акцент“.

Тридневният форум на тема „Фолклор и образование – актуално състояние и перспективи” е първи по рода си в България, а участие в него ще вземат утвърдени учени от страната, както и от Централна и Източна Европа. Участие ще вземат и специалисти от Института за изследване на изкуствата към БАН, от Националното музикално училище в София, както и учени от различни университети в България и преподаватели от извънкласни школи за деца.

Педагози, музиканти, филолози, художници и фолклористи ще обсъдят начините за въвеждане на фолклора в образователната програма – въпрос, който е широко дискутиран, но все още не са предприети конкретни действия.

„Добрата подготовка на деца, които изпълняват фолклорни песни по различни събори и фестивали, се дължи на извънкласна дейност. В училищата обаче не се обръща достатъчно внимание в изучаването на българските народни песни“, категорична е гл. ас. д-р Ана Борисова от катедра „Музика” на ВТУ, която вече десет години преподава народно пеене в университета и в различни детски вокални школи.

 



Comments are closed.