Всяко дружество, което доставя вода за битови и промишлени нужди на населението си има своите нормативни актове, които касаят отчитането на потреблението. Измервателния уред, който се използва за такива цели е водомера. Няма имот, без значение от неговото предназначение, в който не се инсталира такова отчитащо устройство. Когато консумирате се начислява съответната тарифа, по която заплащате стойността по разходваното количество ресурс. Какво следва обаче в случай, че водомера претърпи дефект и не отчита реално потреблението? Ще ви запознаем с принципа за действие и ангажименти, които абонатите на софийска вода смяна на водомери следва да извършат.
Как да разберете, че водомера е повреден?
Различни са ситуациите, в които можете да попаднете особено, когато става въпрос за поддържка на имота ви. Проблемите от чисто битов характер са ежедневни, но това не бива да ви плаши и да бъде причина да изпадате в паника. Хубавото в съвременния живот е това, че независимо дали живеете в голям град като София или провинциално малко градче, можете да разчитате на специалисти, които да извършат съответната ремонтна дейност и така ви отърват от неволите.
Спецификата на устройството за отчитане е в това, че е важно да работи прецизно. От неговата изправност реално зависят сметките за потреблението на домакинството или бизнеса ви. Що се отнася до това да бъде установен конкретен проблем то сред най-честите опции са:
- Плащате сметка, която е необичайно висока;
- Уреда не отчита никакво потребление;
- Има теч при връзките на водомера към водопроводната мрежа;
- При отчитане от инкасатор е установен дефект (разрушена пломба, пукнато стъкло на корпуса, повреда от ръжда и други).
Изложените аварии са ясна причина, че има необходимост от смяна. Въпросът е в това какво се изисква от абоната като действие за да може да бъде от странна аварията и дефектиралия уред да бъде подменен с нов.
Същност на смяната на водомери, съгласно нормативната база на Софийска вода
Преди да предприемете каквито и да било действия е необходимо да уведомите доставчика, в случая Софийска вода. Независимо от това, че реалния платец на апарата за отчитане на разходваното количество вода сте вие то определено нефизическата собственост върху водомера са именно на доставчика. А това изисква всяко едно проблемно отчитане или дефект да бъдат обект на информираност с оглед да бъдат спазени всички онези правила, които да гарантират законовото използване на вода в обекта.
Основните действия, които потребителя следва да предприеме се отнасят до:
- Подаване на информация за съществуващ проблем и необходимост от смяна;
- Избор на лицензиран от Софийска вода специалист, който да посети на адрес клиента за доказване на проблема;
- Изготвяне на оферта за смяна;
- Спазване на изискванията на доставчика като основните са свързани с вида на водомера и узаконяване според сключения с изпълнителя на услугата договор.
Реално вашият основен ангажимент е да изберете от списъка с лицензирани водопроводчици този, който може да реагира максимално бързо и да ви посети на адрес за да бъде сменен водомера както и да заплатите определената сума за уреда и услугата с неговата смяна.
Защо е важно водомера да функционира правилно?
Индикациите, че имате проблем с отчитането на водата не бива да се пренебрегват. Според политиката на дружеството доставчик потребител, който не е информирал за повреда навременно или се е опитал да отстрани самоволно аварията подлежи на санкции. За да не ви излезе солена аварията по водомера се доверете на специалисти, които са утвърдени и имат договорни отношения със Софийска вода за извършване на смяна на отчитащите съоръжения.
Определящо е да спазите условията за подмяна, защото:
- Ще имате на разположение правилно функциониращ и коректно отчитащ разходваната вода водомер;
- Спестявате си куп главоболия и риск от административни санкции и глоби, наложени от доставчика;
- Разполагате с узаконен уред, който отговаря на експлоатационните критерии на дружеството.
Със сигурност това са акценти, които може и да ви изглеждат прекалени, но когато се отнася до дългосрочни договорни отношения и партньорство с оператора, който доставя до имота ви най-ценния ресурс е необходимо да поемете своите ангажименти и да ги изпълните.
Кои са основните етапи за смяна?
Човек не сменя всеки ден уредите, които са свързани с доставката на електричество, вода или газ. Това е процес, който е контролиран и може да възникне при наличие на констатиран дефект при подаване на показанията към доставчика. При водомерите етапите, които са свързани с подмяна на дефектиралите са строго определени. Обичайните, които се извършват при стандартна процедура са:
- Оглед;
- Потвърждаване за наличие на проблем;
- Избор на апарат, който отговаря на изискванията на Софийска вода като основен е за дистанционно отчитане на показанията;
- Демонтиране на повредения, при което се издава протокол с отчетени показания, номер на пломба и номер на устройството;
- Монтаж на нов;
- Пломбиране и узаконяване;
- Тестване.
Обикновено цената за услугата, която плащат потребителите варира между 30 и 80 лева като стойността зависи от марката и модела на уреда както и сложността на работата, свързана със смяната.
Превод и доработка от https://centrotavolamilano.it/