Акция „Пари в плик“ на НАП

0

Причината е, че в България е често срещана практика работодателите да изплащат част от възнагражденията на своите служители не по установения ред – по ведомост, с фиш или по банков път, а в брой или в плик, като тези суми не се завеждат документално и не се декларират. Така те се превръщат в кражба, защото не се обявяват и за тях не се внасят задължителните осигурителни вноски и данъци. По тази причина те получават по-ниски обезщетения при болест, майчинство, безработица и др., защото обявената заплата е много по-ниска от реалната. При достигане на възраст и стаж за пенсиониране, работниците ще получат по-малка пенсия в резултат на ниския осигурителен доход. Освен това, по-дълго време ще трябва да работи до пенсия служител, който, независимо че се труди повече от 8 часа дневно, се води официално на непълен работен ден – така един работен ден му се зачита като половин за осигурителен стаж.

Плащането „в плик” не позволява на контролните органи да защитят интересите на работещите, когато те напуснат работодателя си и потърсят съдействие с надеждата, че след проверка загубените им права ще бъдат възстановени, допълват от приходното ведомство. Брошурата „Пари в плик?” се разпространява от русенската приходна администрация съвместно със Синдикалния регионален съюз на  КТ „ Подкрепа” и може да бъде получена в нейните информационни бюра „Достоен труд“.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук