Четвъртокласниците – по-добри по български, русенските деца – шести в страната

0

Четвъртокласниците имат по-добри познания по български език и литература, отколкото по математика. Това показват резултатите от тазгодишното национално външно оценяване по двата предмета, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката. Резултатите са публикувани днес.

По БЕЛ учениците са постигнали средно 70,46 точки от 100. По математика средният резултат е по-скромен – 57,33 точки от 100. По скалата за превръщане на точките в оценки това означава „много добър“ по български език и литература, и „добър“ по математика. Средният резултат на русенските четвъртокласници е 72,07 точки по български език и литература и 58,57 точки по математика, което им отрежда шесто място в страната. С най-висок брой точки отново са Смолян и София-град. В другия край е Сливен.

Общият резултат е сравнително висок. Той потвърждава наблюденията от международните изследвания PIRLS и TIMMS, че българските четвъртокласници се справят над средното равнище в сравнение със своите връстници в други страни.

С максимален брой точки са оценени 1427 изпитни работи, а 6772 деца имат отлични оценки (над 5,50) и по двата предмета. Всеки втори четвъртокласник има отлична оценка поне по единия предмет. Трима ученици са с максимален брой точки – 100, едновременно и на двата изпита. Тревожен е обаче фактът, че 3477 (около 6% от всички) четвъртокласници не са постигнали минимума от 30 точки за „среден (3)“ и на двата изпита. 24 деца са получили 0 точки и на двата изпита, я 213 – на един от двата изпита

В сравнение с 2021 г. при тазгодишните средни стойности по двата предмета се наблюдава лек спад. Освен че самите деца са различни, влияние върху резултатите оказва и по-дългият период на онлайн обучение заради пандемията от COVID-19 – за този випуск това бяха три поредни години, макар че бяха положени максимални усилия през тази учебна година децата от началните класове да учат колкото е възможно по-дълго присъствено.

Добро впечатление прави също тенденцията повече ученици да имат пълен брой точки на отворените въпроси, отколкото на затворените. Това показва напредък при най-важните умения – да мислят, да решават задачи, да четат и създават текст.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук