Това заяви председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Лазар Лазаров по време на петия Дискусионен форум „Строителството през 2016 г. – перспективи, предизвикателства и възможности през програмен период 2014 – 2020“, организиран от в. „Строител“ и Камарата на строителите в България, съобщиха от пътната агенция.
Сред другите приоритетни обекти инж. Лазаров е посочил изграждането на тунела под връх Шипка, скоростният път Видин – Ботевград /близо 167 км/, АМ „Калотина“ /48 км, изграждането на втория участък от Западната дъга /5,5 км/, и разширяването на последните два участъка от път II-18 Софийски околовръстен път /14,5 км/ – от бул. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“ и от п. в. „Младост“ до АМ „Тракия“.
По Оперативна програма „Региони в растеж“ ще бъдат рехабилитирани над 665 км пътища през новия програмен период за близо 380 млн. лв., е казал още шефът на пътната агенция.
Мога да се връщам и още назад във времето. И винаги предизборни „ЩЕ“.
България пуска частна магистрала „Русе-Свиленград“
България започва изграждането на Европейски коридор № 9 между Русе-Велико Търново- Свиленград-Истанбул. Целта е да има пряк път между Капитан Андреево и Дунав мост, за да бъде направен скоростен път (с разрешена скорост от 120 км /ч, без аварийна лента). На това място има най-голям трафик, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Над 7000 МПС-та преминават по този път на денонощие, като половината от тях са ТИР-ове. През Русе-Бяла-Велико Търново -Свиленград ще осигурим възможност пътя да бъде изграден чрез публично-частно партньорство. Изграждането ще струва около един милиард лв. Най-желаните инвеститори ще дойдат от Катар, Оман и Китай, каза Павлова. Досега желанието за инвестиции в АМ „Черно море“ не е било достатъчно силно заради не толкова гарантирания трафик, посочи Павлова. По новият скоростен път инвеститорът ще събира тол-такси около 10-15 лв за целия участък. Гарантираната печалба ще бъде над 2,5 млрд. лв., а срокът на концесията ще бъде до 35 години, каза Павлова.
Павлова: Важно е до Велико Търново да има магистрала, а до Русе – скоростен път
28 декември 2011
Големите незаконните шосета, по които се движат коли в България, са две. Това са Проходът на Републиката и краят на магистрала Люлин, пътят до Долна Диканя, където започна Струма. Това каза във Велико Търново Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството, цитирана от Радио ‘’Фокус’’- Велико Търново.
„За нас е важно до Велико Търново да е магистрала, а от Велико Търново до Русе да е скоростен път, за да може наистина да обвържем цялата инфраструктура“, каза регионалният министър.
Защо герберите ни правят на малоумни деца?
Приоритети? Леле сега разбирам- това са приоритетните теми с които ни лъжат.
Мечти , мечти ……