Открито писмо с искане за среща с премиера Бойко Борисов пишат три организации в шофьорския бранш. Писмото е по повод предложената от КФН система бонус-малус при задължителната застраховка „Гражданска отговорност“, пише news.bg.
То е подписано от инж. Йонко Иванов, председател на УС на Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка, Христо Радков, председател на УС на Българско обединение на шофьорите и от Магдалена Милтенова, Камара на автобусните превозвачи.
Те разказват за присъствието си на обществено обсъждане за системата, организирано от КФН, по време на която не е имало пред кого да представят становищата си. От организациите изпращат и на премиера въпросите, които са останали неясни:
- Как и по какви критерии е избран консултанта, изготвил проекта на системата?
- Какви данни са използвани от консултанта при разработването на системата?
- Каква е сумата, заплатена за консултантските услуги?
- По какви критерии и на какви правни основания е обвързано извършването на административно нарушение по реда на ЗДвП със заплащането на „Гражданска отговорност“. Какво налага България да бъде единствената страна в Европа, която обвързва застрахователната премия с административното нарушение?
- На какво правно основание застрахователите ще получават по-висока застрахователна премия, без съответното застрахователно покритие при извършени административни нарушения и без да са претърпели вреда/ плащане по щета/?
- На какво правно основание ще се вменява на работодателите вината на водачите на МПС и тежестта ще се прехвърля на превозното средство?
- Защо не е извършена оценка на въздействието на предлаганите промени в законодателството върху потребителите на услугата?
- Защо извън обсега на предлаганата наредба остават общинските и държавните МПС?
- Ще имат ли застрахователите право на регресен иск при прилагането на системата?
От трите организации пишат на премиера, защото вярват, че пътят на диалога не минава през протестни действия.
Милтенова, Радков и Иванов дипломатично изтъкват, че не желаят да увеличават напрежението с протести. По тази причина те оставят като последна възможността за протест.
Поради липса на диалог с Комисията за финансов надзор и Гаранционния фонд се обръщат за съдействие от Борисов, уверени, че с общи усилия ще намерят правилния път за борбата с войната на пътя, без за това да се налагат рестриктивни мерки на българските граждани.