Питат Борисов колко сме платили на консултанта за системата “бонус-малус”

0
222

Открито писмо с искане за среща с премиера Бойко Борисов пишат три организации в шофьорския бранш. Писмото е по повод предложената от КФН система бонус-малус при задължителната застраховка “Гражданска отговорност”, пише news.bg.

То е подписано от инж. Йонко Иванов, председател на УС на Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка, Христо Радков, председател на УС на Българско обединение на шофьорите и от Магдалена Милтенова, Камара на автобусните превозвачи.

Те разказват за присъствието си на обществено обсъждане за системата, организирано от КФН, по време на която не е имало пред кого да представят становищата си. От организациите изпращат и на премиера въпросите, които са останали неясни:

  1. Как и по какви критерии е избран консултанта, изготвил проекта на системата?
  2. Какви данни са използвани от консултанта при разработването на системата?
  3. Каква е сумата, заплатена за консултантските услуги?
  4. По какви критерии и на какви правни основания е обвързано извършването на административно нарушение по реда на ЗДвП със заплащането на “Гражданска отговорност”. Какво налага България да бъде единствената страна в Европа, която обвързва застрахователната премия с административното нарушение?
  5. На какво правно основание застрахователите ще получават по-висока застрахователна премия, без съответното застрахователно покритие при извършени административни нарушения и без да са претърпели вреда/ плащане по щета/?
  6. На какво правно основание ще се вменява на работодателите вината на водачите на МПС и тежестта ще се прехвърля на превозното средство?
  7. Защо не е извършена оценка на въздействието на предлаганите промени в законодателството върху потребителите на услугата?
  8. Защо извън обсега на предлаганата наредба остават общинските и държавните МПС?
  9. Ще имат ли застрахователите право на регресен иск при прилагането на системата?

От трите организации пишат на премиера, защото вярват, че пътят на диалога не минава през протестни действия.

Милтенова, Радков и Иванов дипломатично изтъкват, че не желаят да увеличават напрежението с протести. По тази причина те оставят като последна възможността за протест.

Поради липса на диалог с Комисията за финансов надзор и Гаранционния фонд се обръщат за съдействие от Борисов, уверени, че с общи усилия ще намерят правилния път за борбата с войната на пътя, без за това да се налагат рестриктивни мерки на българските граждани.