Регионалният министър Виолета Комитова е поискала от няколко банки да блокират плащания на държавната фирма „Автомагистрали“. Причината е отказът на директора й Стоян Беличев да напусне поста си макар че има назначен нов управителен съвет.
В писмото си Комитова посочва, че държавната фирма е платила авансово 1,8 млрд. лв. за построяването на „Хемус“ между Ябланица и Търговище, а магистрала няма.
„Автомагистрали“ е с нови началници
„Няма даже проект, само паркинг за частна фирма“, пише министърът.
Беличев й отговори с открито писмо, в което заяви, че не отказва да сдаде поста, а новият директор все още не е вписан в Търговския регистър.
Как се строят магистралите? Без обществена поръчка, но с милиарди, разпределени от няколко души
Драмата с „Автомагистрали“ започна след като се разбра, че държавната фирма, която уж строи пътищата у нас на практика е била гара-разпределителна за милиарди, които са отивали към частни фирми. „Автомагистрали“ няма нито персонал, нито техника, с които да строи и затова сключва договори за наеми с частни дружества. Прави го без да обявява обществени поръчки, а по свои вътрешни правила.
Според Комитова фирмата е платила и около 220 млн. лв. авансово за укрепване на свлачища, но реално е работено само по едно – това при Рилския манастир. Тя твърди, че министерството ще се опита да върне всички средства, които счита за „безпричинно подарени“.