„Струма“ не била магистрала, трябва да се кара по-бавно

0
Снимка: БГНЕС

Участъкът, в който стана тежката катастрофа с 45 загинали, не е част от магистрала „Струма“. Отсечката е строена като разширение на главен път Е-79 и никога не е била проектирана като магистрала. Това съобщи регионалният министър Виолета Комитова. Въпреки това през 2013 г. е взето решение разрешената в участъка максимална скорост да бъде увеличена до 120 км. Това е станало със съгласието на множество институции.

Мантинелата на „Струма“ е опасна. Издирва се осми оцелял от катастрофата

Сега регионалното министерство предлага спешно скоростта да се намали до 90 км. в час. Тя отговаря на завоите и наклоните на пътя, обясни Комитова. Другата спешна мярка е да се монтират светлоотразители по мантинелите.

Паркингът за почивка, отделен с мантинела, на който катастрофира автобусът, не е причина за катастрофата, твърдят от регионалното министерство. Комитова многократно заяви, че не скоростта е причина за инцидента, но и че няма обяснения за скоростния пожар, унищожил автобуса. Тя дори предположи, че на водача може да му е прилошало. Досега разследващите не са коментирали подобна версия.

Открито е още едно тяло от катастрофиралия автобус

Освен, че не е магистрала въпросната отсечка няма и акт 16 и на практика никога не е въвеждана в експлоатация. Причината – преди укрепването на свлачищата по скатовете от едната страна не е направено отчуждаване на имотите. Затова и строежът не е узаконен изцяло. Въпреки това се ползва вече 20 години.

Според Комитова има и добра новина – макар стара настилката е в изключително добро състояние. Този участък бе построен от македонска фирма.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили