Търговци заблуждават с грешни телефони

0
Остава седмица

За това съобщават от териториалния офис на НАП в Русе. Бумът е регистриран след стартирането на лотарията с касови бележки. Съгласно чл. 38 т. 1, ал. 2 от Наредба Н-18 от 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства, е задължително в стационарен търговски обект на видно за клиента място до Фискалното устройство да бъде поставено съобщение, уведомяващо клиента за неговото задължение да съхранява касовата бележка до напускане на търговския обект, и телефон за контакти с НАП по местонахождение на търговския обект. В почти всички търговски обекти в региона има такова съобщение, но посочените атрибути в него не са актуални, понеже съдържат информация за телефоните на русенския офис от 2006 г., когато е влязла в сила наредбата, а от 2010 г. той е на нов адрес и с нови телефонни номера. Задължение на собствениците на касови апарати е да актуализират тази информация, но някои умишлено го пренебрегват, въпреки честите напомняния от приходната администрация.

За да се изпълнят нормативните изисквания и за да се предостави на клиентите реална възможност да подават сигнали, приходните служители започват активни действия за актуализиране на задължителните съобщения до касовите апарати. По време на проверките си в търговските обекти те ще изискват в тях да бъде отразена следната информация „Уважаеми клиенти, Ваше задължение е да изисквате и съхранявате касовата бележка до напускане на търговския обект.   Използвайте следните телефони за връзка с НАП:

– за сигнали – 0700 – 18 – 700

Национален информационен център

/на   цената на 1 градски разговор/

– за контакти с офиса в Русе – 082 / 825 – 826“.

За кампанията ще съдействат и русенските членове на Българската асоциация на дистрибуторите на фискални устройства и други фирми за сервизно поддържане на касови апарати.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили