Тръгна блок-влак Русе – Нюрнберг

0

Пристанищният комплекс в Русе вече посрещна първия блок-влак с ремаркета в страната. Той е с капацитет 68 товарни ремаркета (трейлери) и ще прави по един двупосочен курс на седмица. Транспортът отнема по три дни във всяка посока, а влаковете са оборудвани със специални двойни покет вагони за транспортирането на полуремаркета, стандартни контейнери, танк контейнери и товарни сменяеми помещения.

pristaniste_iztok-kontejmeri10В момента от новата услуга се възползват шест фирми, които превозват предимно мебели, електротехника, строителни материали. От компанията определят новия транспорт като уникален интермодален продукт на „ДиБи Шенкер Логистикс“ и „ДиБи Шенкер Рейл“, който съчетава предимствата на железния със сухопътния транспорт и предлага ценова стабилност, 20-процентно намаление на разходите в сравнение с ТИР-превозите, значително намалени вредни емисии и енергопотребление.
„Това е пилотен за България проект, предлагащ новаторско логистично решение, базирано на принципа на интермодалния транспорт. Начинанието се осъществи със съдействието на компаниите Шенкер ЕООД, ДБ Шенкер Рейл България ООД и ПИМК ООД. Очакванията за 2015 г. са за претоварване на около 3000 ремаркета, наречени трейлери, така общият брой обработени ремаркета по двете направления ще възлезе на около 8000, което ще бъде изключителен пробив за българско речно пристанище“, смята директорът на порта инж. Петър Драгошинов.
За тази година дружеството планира разнообразяване на портфолиото на съвкупния си товарооборот. Предвижданията са за 10% ръст на всички обработени в терминалите на комплекса товари, като групата на насипните ще запази достигнатите обеми над 80 процента, а генералните товари се очаква да увеличат относителния си дял до около 20 %. Следвайки приоритета за целенасочена инвестиционна политика, дружеството има намерение през 2015 г. да направи инвестиции в размер на около 1 млн. лева в машини, съоръжения и рехабилитация на пристанищна инфраструктура.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук