Вода „до колене“ в подлеза на Централна гара

0

За проблема сигнализираха русенци, които са принудени да газят в дълбоки локви, преминавайки през гаровия комплекс. Но най-големият въпрос, който от  години стои нерешен, си остава цялостното потъване на ЖП гарата. Парадоксът е, че  градът, в който през 19-ти век е открита първата българска ЖП линия , може да остане без такава в 21-ви век.  Причината за пропадането на гаровия комплекс е овлажняването на льосовата почва, върху която е изграден.

Преди няколко години завърши цялостният ремонт на гарата на стойност  близо 2 милиона лева. Договорът за реконструкцията на гаровия комплекс беше възложен от НК “Железопътна инфраструктура” на  фирма “Никстрой 2001” ЕООД. Той включваше укрепване на сградата, удължаване на подлеза, монтиране на асансьори и прочие подобрения. Непосредствено след приключването на ремонта, обаче, проблемите излязоха наяве. Направените геоложки проучвания показаха, че причина за слягането на почвата в района на гаровия комплекс е премахнатия по време на реконструкцията на булеварда дренаж. Сега всички води от ската се вливат в гаровия комплекс, като атакуват сградите и съоръженията. По тази причина са сляганията и около жилищните блокове в района. Допуснати са нарушения и в проектирането, тъй като не са предприети необходимите мерки за овладяване на проблема. Вероятно по тези причини насрочваното няколко пъти тържествено рязане на лентата от тогавашния премиер Сергей Станишев беше отлагано.

Въпреки, че покривът тече, а от стените падат парчета мазилка, стотици русенци рискуват,  преминавайки през гаровите помещения.

Отправихме официално запитване към Национална компания „Железопътна инфраструктура“, но все още нямаме отговор на поставените въпроси за бъдещето на гаровия комплекс. От общината заявиха, че са изпратили няколко писма до компанията,  с които се надяват да предизвикат адекватни мерки. Кметът Пламен Стоилов признава, че от половин година няма никакво движение по темата за русенската гара.

Ако институциите продължават да се чудят какво точно да предприемат с гаровия комплекс, в най-скоро време градът, в който през 19 век е открита първата българска ЖП линия, може да остане без такава в 21 век.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук