Екипът на Техническия университет в София, който се състезава в категорията „Градски тип“ с водородна горивна клетка се класира на трето място в Европа по време на Shell Eco-marathon 2017. Отборът на студентите успя да измине 189 км/м3 със своя иновативен автомобил „Феникс“ и се изкачи в класацията спрямо 2016 г.
Отборът на Русенския университет, който се състезава в другата категория на състезанието – „Прототипи“ с електрическа батерия, зае 12-то място в класирането. Електромобилът им измина 360 км с един киловатчас енергия.
Третият български отбор, този на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ в гр. Чепеларе, също се представи достойно. Техният електромобил измина 253 км. с един киловатчас енергия
Победителите в „Прототипи“ са:
- Microjoule-La Joliverie от Франция, вид енергия „Вътрешно горене“ с консумация на гориво 2,504 км/л.
- ECO-DIMONI от Испания, вид енергия „Електрическа батерия“ с консумация 729 км/кВтч
- H2politO – molecule da corsa от Италия, вид енергия „Водородна клетка“ измина 831 км/ м3
Победителите в „Градски тип“ са:
- Toulouse Ingénierie Multidisciplinaire от Франция, вид енергия „Вътрешно горене“, подобриха световния рекорд за използвано гориво от 685 км/л.
- SolarCarSolutions / ISEN Toulon от Франция, вид енергия „Електрическа батерия“ с консумация на гориво от 187 км/кВтч
- Green Team Twente от Холандия, вид енергия „Водородна клетка“ измина 277 км/м3.