„Водородната“ кола на ТУ – трета, елестромобилът на РУ – 12-ти на Shell Eco-marathon 2017

0
„Водородната“ кола на ТУ
The Eco Phoenix, race #604, a hydrogen UrbanConcept vehicle competing for TUS Team from Bulgaria on the track during day two of Shell Make the Future Live on Friday, May 26, 2017 in London. (Bob Martin/Shell)

Екипът на Техническия университет в София, който се състезава в категорията „Градски тип“ с водородна горивна клетка се класира на трето място в Европа по време на Shell Eco-marathon 2017. Отборът на студентите успя да измине 189 км/м3 със своя иновативен автомобил „Феникс“ и се изкачи в класацията спрямо 2016 г.

Отборът на Русенския университет, който се състезава в другата категория на състезанието – „Прототипи“ с електрическа батерия, зае 12-то място в класирането. Електромобилът им измина 360 км с един киловатчас енергия.

Третият български отбор, този на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ в гр. Чепеларе, също се представи достойно. Техният електромобил измина 253 км. с един киловатчас енергия

Победителите в „Прототипи“ са:

  • Microjoule-La Joliverie от Франция, вид енергия „Вътрешно горене“ с консумация на гориво 2,504 км/л.
  • ECO-DIMONI от Испания, вид енергия „Електрическа батерия“ с консумация 729 км/кВтч
  • H2politO – molecule da corsa от Италия, вид енергия „Водородна клетка“ измина 831 км/ м3

Победителите в „Градски тип“ са:

  • Toulouse Ingénierie Multidisciplinaire от Франция, вид енергия „Вътрешно горене“, подобриха световния рекорд за използвано гориво от 685 км/л.
  • SolarCarSolutions / ISEN Toulon от Франция, вид енергия „Електрическа батерия“ с консумация на гориво от 187 км/кВтч
  • Green Team Twente от Холандия, вид енергия „Водородна клетка“ измина 277 км/м3.

 

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили