Изтребителят МиГ- 29 паднал след допълнителен маньовър

0

Изтребителят на майор Валентин Терзиев е паднал край Шабла след допълнителен маньовър при стрелба, съобщи премиерът Стефан Янев. Терзиев е изпълнявал задача по нощна стрелба и трябвало да порази т. нар. „светеща мишена“, която била пусната от самолет движещ се на 30 километра пред него. Мишената обаче започнала да пада рязко надолу и затова се наложила допълнителна маневра. Задачата е била изпълнена, а мишената поразена, но малко след това е изгубена връзка с Терзиев, обясни Янев.

„Летящата цел се е отворила. За съжаление нещо в самата мишена се е объркало и тя е тръгнала с по-висока вертикална скорост да пада. Което е наложило допълнителен маньовър от страна на нашия летец майор Терзиев. Той, разбира се, е поразил целта, което заснето от другия самолет. След като е поразил целта и е докладвал, малко след това връзката е прекратена“, каза премиерът.

Валентин Терзиев е пилотът на падналия в морето МиГ

Към момента не се знае къде точно е паднал изтребителят. Предполага се, че е на място с дълбочина около 70 метра.

Надеждите за намирането на Терзиев не са големи, призна премиерът. Въпреки това издирването ще продължи.

Досега са намерени вещи и материали, които ще се изследват от военните прокуратура и полиция. Не е открита черната кутия на самолета.

За откриването на падналия самолет вероятно ще се наложи специализирана техника и водолази и от чужди армии, обясни Янев. Според началника на отбраната Емил Евтимов на дълбочина около 100 метра в България има техника, която би се справила с изваждането.

Изтребител на ВВС падна в Черно море

Изчезналият майор Терзиев има опит в нощни полети, заяви военният министър Георги Панайотов. Той обясни, че т. нар. „жизнен цикъл“ на самолета е бил до 2030 г., а от ВВС увериха, че редовно са правени проверки за техническото състояние на машината.

Заради инцидента с майор Терзиев бе спряно учението край Шабла. Освен това е прекратена всякаква летателна дейност в армията, обясни началникът на отбраната Евтимов.

Инцидентът с Терзиев за пореден път повдига множество въпроси за подготовката на пилотите. Публична тайна е, че те имат между 20 и 30 летателни часа годишно при условие, че стандартът на НАТО е 180 часа на година.

 

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили