Пострадалите от Хитрино искат по-тежко наказание за машинистите

0

Адвокатът на близките на загиналите и пострадалите при трагедията в Хитрино заяви, че присъдите, дадени на машинистите са занижени.

„Присъдата не ни удовлетворява. В рамките на днешния ден ще пуснем жалба. Ще искаме максимално наказание и за двамата машинисти. Извършеното от тях престъпление е жестоко, а последиците – големи. Затова и двамата заслужават максималните наказания, предвидени в Наказателния кодекс”, каза той пред NOVA.

Пострадалите очакват от фирмата да изпълни задълженията си, да им заплати за нанесените щети и лично от ръководството на фирмата да поднесат своите извинения.

„Това, което се случи тук, е страшно. И вместо тази фирма да губи ресурс в безсмислени дела, да си понесе отговорността. Също така очакваме от държавата да се задейства, да не чака да изтече давността. Да си заведе искове за това, което е нанесено като вреди на инфраструктурата. Аз не желая като данъкоплатец аз да плащам за това, което фирмата е направила тук. Поне 5 млн. лв. са вредите, които държавата е понесла. 3 години минаха, още 2 години е давността“, обяснява Димитров.

Обстоятелствата около катастрофата обаче повдигнаха въпроси в публичното пространство и социалните мрежи дали всъщност цялата вина пада върху машинистите или те са просто „изкупителни жертви“.

Преди дни „Булмаркет“ заяви, че релсите в Хитрино не са ремонтирани от 1987 г., което не беше изненада за обществото. Преди това излезе тезата, че взривът е бил предизвикан от печка на твърдо гориво.  Сериозна версия бе и че влакът е дерайлирал заради изключена стрелка.

Експерт обяви, че взривилата се цистерна не е била годна за използване, тъй като стените не били достатъчно дебели. Това повдигна въпроси за отговорността на „Булмаркет“, откъде пък обясниха, че влаковата композиция не е тяхна собственост.

Тя е предадена на русенския превозвач от неговия румънски колега, който притежава част от вагоните, а другата част са на френска фирма. В хода на делото експертите установяват, че цистерната, която се преобърна, е негодна. Тя има технически сертификат, има лиценз да превозва опасни товари. Този сертификат е издаден от румънска фирма за ремонт на вагони”, посочи  Десислава Николова, пиар на фирмата превозвач.

Всички тези факти бяха използвани в съда като смекчаващи вината обстоятелства при определянето на присъди от 15 и 10 затвор за машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков. Въпреки това, съдебно никой друг не носи отговорност, тъй като липсва внесено обвинение за престъпление от общ характер срещу други лица по настоящото дело.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили