Връщането на парите за провалени почивки ще се забави

0
233

Връщането на парите за провалените заради пандемията почивки ще се забави. Това каза пред БНТ Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите.

Той уточни, че в момента връщането на парите е удължено до 12 месеца, тоест туристите могат да очакват най-рано от есента да започне връщането на парите, тъй че трябва да преценят своите опции как ще процедират.

Туристите попадат в две хипотези, при които се действа различно. Зависи дали почивката е организирана от агенция или туроператор или човек е направил резервациите самостоятелно. Когато направим пакетна почивка, тогава задължително тя се прави от туроператор, който съответно ни дава обща цена за цялата почивка и съответно носи отговорност за изпълнение на целия договор, поясни Арсенов.

Тогава той може да ни предложи три опции за компенсиране когато отмяната е от негова страна. Да ни предостави ваучер за бъдещо пътуване или друга дестинация или да ни върне парите в брой, но със забавяне.

Не така стои въпросът, ако сами се откажем от почивката заради собствени съображения. Ако договорът се изпълнява, има съответния полет, пътуване, хотелът работи, приема туристи, но ние не желаем да пътуваме само защото ни е страх или просто така сме решили, туристът трябва да договори с турооператора всъщност какво се случва след това, тъй като отменяйки почивката на практика той ще загуби част от парите.

Обезщетение туристите трябва да платят на хотелите и в случаите, когато сами организират пътуването си и имат сключен договор, от който се отказват.

Това лято туристите трябва да пътуват със здравна застраховка или европейска здравна карта, за да са сигурни, че ако се наложи, ще получат необходимата медицинска помощ, каза още Арсенов.